De wijnen uit de KLM World Business Class hebben tijdelijk een nieuwe look gekregen. KLM wil haar passagiers graag enthousiasmeren voor de Nederlandse cultuur en hen triggeren om een bezoekje te brengen aan het Rijks. In samenwerking met het Rijksmuseum is daarom per fles een uniek etiket ontworpen met kunstwerken van Hollandse meesters.
Op deze manier biedt KLM haar passagiers weer iets bijzonders. De labels van bekende huizen zoals Boschendal en Masi zijn tijdelijk vervangen door prints van meesterwerken van Adrian Coorte en Frans Hals. De heerlijke Viognier van Abbotts & Delaunay is tijdelijk voorzien van “Het straatje” van Johannes Vermeer.
Op deze speelse wijze wordt de Nederlandse kunst onder de aandacht gebracht. KLM staat er om bekend dat ze mooie samenwerkingen aan gaat met Nederlands toptalent. De bekendste samenwerking is die met couturier Mart Visser voor het ontwerp van de uniformen voor de crew maar ook Marcel Wanders, Jan Taminiau en Hella Jongerius mochten ontwerpen voor de World Business Class. Topchefs zoals Onno Kokmeijer** en Jonnie Boer*** ontwikkelden een aantal mooie menu’s voor de businessclass. Geheel bijpassend is nu deze kleine collectie wijn geselecteerd. Aan mij de eer om deze wijnen met een select gezelschap te mogen proeven met begeleidende gerechten van Ron Blaauw. Mijn favorieten zijn de Abbots & Delaunay Viognier 2017 en de Bodega Norton Finca Perdriel Merlot 2017.
Een perfecte manier om je reis mee te beginnen zou ik bijna willen zeggen. Terwijl toeristen worden verleid om naar het Rijksmuseum te gaan droom ik als Amsterdammer stiekem liever weg bij de gedachte om deze mooie wijnhuizen te bezoeken. Boschendal in het Zuid-Afrikaanse Fransschoek en Bodega Norton in de Mendoza in Argentinië. Top bestemmingen waar je met KLM World Business Class zo naartoe vliegt onder het genot van deze fijne wijnen. Een goed vooruitzicht!
Lees meer over de wijngebieden Zuid-Afrika, Barolo en Barbaresco.